Case: Ventil Valve testing & repair equipment
Etaleren van een mondiale
marktleider.
Behouden van marktdominantie en ontwikkelen van nieuwe markten is de opdracht voor de toekomst.
Ventil ontwikkelt en verkoopt wereldwijd machines waarmee afsluiters kunnen worden getest. In de drie eigen fabrieken (Rijswijk, Housten, Sharsja) worden de machines volledig gebouwd en in eigen beheer wordt de software hiervoor ontwikkeld. Ventil is mondiaal marktleider, biedt het meest uitgebreidde assortiment en is kennisleider.
Wereldwijd wordt Ventil door cuncurrenten voortdurend gevolgt en gekopieerd; veelal produceert men in het Verre Oosten en Latijns Amerika tegen (veel) lagere kosten. De productkennis neemt bij gebruikers en afnemers echter af. Strategisch uitgangspunt: Kennis is de sleutel voor de toekomst van Ventil. Het behoud van de marktpositie koppelen we aan het sterker uitdragen van het kennisleiderschap van Ventil. Om dit te onderstrepen hebben we een nieuwe corporate identity ontwikkelt. Deze toont de bijzondere kenmerken van Ventil. Doorvertaald in de online-wereld van Ventil wordt de innovatiekracht en technische excellentie overzichtelijk gepresenteerd. De site dringt aan tot het leggen van contact.
De Ventil Valve Academy wordt in communicatie breed ingezet als exponent van het kennisleiderschap. Gerichtte socialmedia- en printcampagnes worden ingezet voor acquisitiedoeleinden en bij het ontginnen van nieuwe markten.

For the love
of valves
“het meeste bestaat nog niet in onze business, of is eigenlijk niet goed genoeg... Daarom ontwikkelen en maken we alles zelf...”
Arthur Baars,
CEO Ventil

Er zijn drie takken van sport bij Ventil die alle drie hun eigen afzetmarkt, doelgroep en taal hebben. Binnen één corporate identity zorgen we dat we heel specifiek de verschillende doelgroepen bereiken






Maak een afspraak