Case: TU Delft / X

Identiteit voor de TU playground.

 

Een naam en identiteit voor de leukste faculteit van de TU Delft

Een plek voor de TU Studenten waar ze hun eigen invulling aan konden geven. Of het nu om sporten gaat, muziek maken, een festival organiseren, een workshop yoga volgen of een  Biologische tuin onderhouden. Hier kan je als student de invulling geven aan de ontwikkeling die jij nodig acht. Uiteraard faciliteert de TU dit met sportzalen, clubs en verenigingen, avondprogramma, winkels, openbare ruimtes, voetbalvelden, horeca en ga maar door. Hier staan de ‘Needs of Young People’ centraal wat betekent dat wij een bruisend knooppunt zijn, dat verbonden is met de levens, de cultuur en de belangrijke thema’s van jonge mensen. We bieden een omgeving waar grenzen worden verlegd en nieuwe kansen worden gezien en gecreëerd. Onze speelse nieuwsgierigheid drijft ons tot verkenning en interactie en dient als een voedingsbodem voor creativiteit.

 

Even wat cijfers: 9200 sportkaarten, 2700 fitnessabonnementen, 590 cultuurabonnementen en 2800 cultuurcursussen en 1,3 miljoen bezoeken elk jaar. Maak daar maar even een nieuwe naam en vormgeving voor...



In nauwe samenwerking met alle 'lagen' van de TU, hebben we in meerdere sessies naar de randvoorwaarden voor de naam gewerkt. Hier hebben we een speciaal 'naam-ontwikkel' traject voor. De naam X welke uit het creatieve proces is voortgekomen staat voor invulling, voor alles en voor niets. Ook de vormgeving is vrij. Iedereen mag zelf zijn 'x logo' creëren, soms in een mooi gekozen lettertype. Soms door slechts de armen te kruizen. Een conceptmatig oplossing die recht doet aan de identiteit van X: xplore yourself, xpand playground.

 

Xplore yourself. Xpand your playground

Hier initieer je, hier volg je. Hier ontmoet je, hier ben je alleen. Hier werk je je in het zweet, hier doe je niets. Hier ga je ervoor, hier laat je het los. Hier experimenteer je, hier doe je elke dag hetzelfde. Wat hier ook gebeurt. Het gebeurt met jou, door jou, voor jou. Welkom bij X.



What’s Your X

Ontdek jouw X. Welke X ben jij? Waar liggen jouw doelen, grenzen en ambities? X staat voor diversiteit, ontdek waar je talenten liggen en prikkel jezelf om te zien wat je nog meer kan. De brand X is een vertaling van deze uitdaging. Een diversiteit aan X-en, iedereen zijn eigen X, samen geven we vorm aan X.

Routes in de huisstijl door het hele gebouw

Een magazine speciaal voor TU X

De Grand Opening

Hieronder is een kleine sfeerimpressie te zien van de openingsdag. Het was een enorm succes en iedereen heeft erg genoten met elkaar. Er waren tal van activiteiten bij de opening. Studenten konden ook luisteren naar lezingen van bijvoorbeeld Tim Hofman en Arjen Lubach. 's Avonds sloten we als kers op de taart af met een groot feest

Lezing van Tim Hofman op de opening van de TU X

What is your X?