Case: Home Society

Een totaal nieuwe invulling van het begrip importeur

Ook de importeur wil dat winkels blijven bestaan

Home Society is importeur en samensteller van  collecties interieur assecoires en interieur geuren. En verkoopt haar producten aan de detailhandel.

 

Het internet maakt slachtoffers. Winkelcentra en dorpscentra lopen leeg. Home Society is direct afhankelijk van de verkoop aan deze detailhandel. Samen hebben we een ‘masterplan’ opgezet wat in een aantal stappen de terugval van omzet moet opvangen en zelfs op den duur verhogen. In grote lijnen: Home Society omarmt de ‘bestaande winkels’,  helpen hun met verkoopondersteundend materiaal, styling, verkoopadvies en een supereasy bestelsysteem. Ook wordt er krititsch naar assortiment gekeken en (in samenspraak met de winkeliers) wordt er een winnende collectie samengesteld. 

 

Voor Home Society hebben we naast een helder meerjarenplan een totale makeover van het bedrijf doorgevoerd. Van naam tot aan design, van website tot aan product. Een nieuwe moderne identiteit en uitstraling welke recht doet aan een trendbewuste interieur specialist. De website is een goed voorbeeld van hoe de winkelier omarmt wordt en hoe HS zich verantwoordelijk voelt voor de verkoop. Geen catalogus maar een platform met tips en tricks, leren van elkaar, een supersnel en handig bestelsysteem, overzichtelijke en goede fotografie, verkoopondersteundend materiaal, design, etaleer en verkoop advies. Naast deze inhoudelijke kant hebben we ook een communicatiecampagne opgezet om de bestaande en nieuwe winkeleigenaren te bereiken. 


Lees hoe we tot een
passende positionering komen

Let’s make
them buy your
goods

Joker Import wordt Home Society

Nieuwe koers, nieuwe naam, nieuwe site, nieuwe communicatie middelen, (introductie) campagnes. Via een grootscheepse operatie is binnen een jaar de transitie een feit.

 

 

De tagline: 'We love small independent shops'
Het credo van Home Society: niet alleen verkopen
maar naast de inkopers en de kleine onafhankelijke winkeltjes staan en samen verkoopsucces proberen te realiseren.

 

 

Heldere belofte

De nieuwe positionering komt tot uiting in de nieuwe merkbelofte:‘We love small independent shops’

Online:

Communicatie via social media en een nieuwe site met bestelfunctie die direct gelinkt is aan een interne bestel/magazijnsysteem. De site is naast catalogus en bestelunit ook een platform voor de winkeliers: Uitwisselen van tips en tricks, speciale aanbiedingen, winkeliers in de picture, extra's etc.



Let’s
get them excited!

Interne campagne:

Het is van cruciaal belang dat eigen personeel en medewerkers begrijpen en uitdragen waar het bedrijf voor staat. Medewerkers zijn de eerste die de identiteit, mentaliteit moeten uitdragen en die doelstellingen scherp op hun netvlies moeten hebben. We organiseren hiervoor vaak  specifieke sessies en presentaties.